Shop Mobile More Submit  Join Login
For God and Country by iMAGE-wHUT For God and Country by iMAGE-wHUT
I love Templar!England.
The Knights Templar was really all France's idea, and then he came over and bugged England about establishing a Templars' headquarters to raise men and money for the Crusades. And he seemed so cool and everything that England was like 'okay yeah'.

I'm thinking since England became a unified state in AD 927 (which is when I think of him 'coming into existence' or whatever), and France came over to get England on the Templar headquarters wagon about 1118, England would be in his mid-teens during that period. Like 16 or 17 maybe? I dunno, that's just my headcanon lol.



england©Himaruya
Add a Comment:
 
:iconphantom3347:
phantom3347 Featured By Owner Apr 26, 2012
This is cool. But it also kills me on the inside... why? Because being a fan of both assassin's creed and England I've learned (or learnt whatever) to love iggy but hate the templars... Gaaa but this is still a really cool pic.
Reply
:iconboomeranger:
Boomeranger Featured By Owner Aug 17, 2010
PFFFF I JUST REALIZED I HAVEN'T SEEN HALF THE STUFF IN YOUR GALLERY ;SDJFHA;SFJHASFHJ IT'S ALL AMAZING AND I CAN'T BELIEVE I MISSED IT
Reply
:icontuilelen:
Tuilelen Featured By Owner Jul 26, 2010
Whhhyyyyy does Arthur look hot in EVERY uniform?!?!?!?
T.T
Templar Knight, pirate, king, rocker, aaaarrrgghhh!!!! There should be some kind of law of aestheticism against it!!!
Reply
:iconusofawesome50:
USofAWESOME50 Featured By Owner Jun 22, 2010
LIINNNDDDSSEEEEYYYY bby I love this one!! I've been kind of stalking your gallery >.> hnhnhn
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Jul 5, 2010
JJJJJJJJJJUUUUUUUUUULLLLLLLEEEEEESSSSSSSSSSSSS bby thanks so much! This one was hard guh. Stupid clothes and your evil wrinkles.

/stalkstalks
Reply
:iconmase-chan:
Mase-chan Featured By Owner Mar 30, 2010
I really like his pose and the meaning behind the title.

We need more Knight!Arthur!
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 31, 2010
Thanks so much! I'm so happy to hear people finding the meaning in this one <333

;asdfjmamfsmf we really do! He was so cool!
Reply
:iconflightandfolly:
flightandfolly Featured By Owner Mar 18, 2010
oh my gosh! L O V E I T. I remember learning about the middle ages a long time ago, it was soooo interesting! Great job as always image!
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 18, 2010
pasovidsahnco suacf;sdmxfma you're back! <33 lol you haven't been on here in foreverz, I thought your DA page died. Thanks so muchhh I'm glad you like it!


p.s. I'm making a purty sketch of J and his chumpal wren I hope it's okay if I use him roflhurrz
Reply
:iconkaiidee23:
KaiiDee23 Featured By Owner Mar 17, 2010
AWESOME!!

But i swear that its like 'for king and country' ~~~ idk...
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 17, 2010
WRY THANK YEW! C:

Lol I think it probably is.. I just changed it because when I drew this I was focusing on the first/second-ish crusades, which were called into order by the pope to recapture parts of Jerusalem/Damascus that had fallen to the turks. So it was a sort of Christian march to recapture 'holy land', hence the "god and country" roflz.

and it's been a while since I've studied any of that, so if this is totally wrong I'll just go sit in my corner hurhurr
Reply
:iconkaiidee23:
KaiiDee23 Featured By Owner Mar 18, 2010
No.... that sounds right, but then again there's no point asking me. the only thing about history that i know was that it was in the past, and somewhere along the was sweden married finland...
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 18, 2010
LOL you win C: I used to be such a hurpdurp concerning history, but then I took a course and educated myself on the middle ages lol. For some reason I've always really liked that period, even though it was full of wars and dissent and connivery XD
Reply
:iconkaiidee23:
KaiiDee23 Featured By Owner Mar 21, 2010
Hahha i now like that period because it inspired you to do such an awesome peice of artwork C:
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 21, 2010
d'aww thank youuu <33
It's a period of MANRY MEN DOING MANRY THINGS dohoho
Reply
:iconkaiidee23:
KaiiDee23 Featured By Owner Mar 25, 2010
HAHAH i found the 'dohoho' at the end of that funnier that it should be XDDDD

hehe ^____^
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 31, 2010
LOOLOL the sad part is that I actually made that sound out loud typing it hurrr C,x <333

olawd and has your sig been there the whole time, or am I just slow seeing it? DROP THAT BOOK AND RUN GERMANY. HE'S BOUND TO BE LURKING SOMEWHERE.
Reply
(2 Replies)
:iconroxas4ever:
Roxas4ever Featured By Owner Mar 16, 2010
Beautiful :heart:
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 17, 2010
Thanks a million! <33
Reply
:iconmaryeve28:
MaryEve28 Featured By Owner Mar 16, 2010  Hobbyist Writer
AH!!! He looks like one of my character on your picture. ironicly, he is English too XD haha
Love it!^^
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 17, 2010
WOAHZERS that's awesome! Hahaha coincidence? O: I think not! I've been secretly stalking your character roflbbq :,D Thanks so much! <33
Reply
:iconmaryeve28:
MaryEve28 Featured By Owner Mar 17, 2010  Hobbyist Writer
loool Oh really? What's his name then? ;)
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 18, 2010
uuummmmmmmm..... bob.... /shiftyeyes

XDDD I fail
Reply
:iconmaryeve28:
MaryEve28 Featured By Owner Mar 18, 2010  Hobbyist Writer
lol yeah. his name's William ^^
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 20, 2010
LOL well.. I was, uh, close? XD /fail'd
Reply
:iconmaryeve28:
MaryEve28 Featured By Owner Mar 20, 2010  Hobbyist Writer
lol not really
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 21, 2010
/sobsobsob

roflz I'll go sit in my corner now..
Reply
:iconlotusseed:
lotusseed Featured By Owner Mar 14, 2010
Beautiful. I like the faded colors.
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 14, 2010
Thanks! I was going with the specific crusades that were fought to restore christian control, and decided the whole white/red :: purity/blood would be easier than actually coloring it rofl
Reply
:iconlotusseed:
lotusseed Featured By Owner Mar 14, 2010
That's exactly what I thought of when I saw this piece. His expression looks very thoughtful and resolute, like with the first Crusades, before the whole thing turned into a smash and grab.

And yay for easy coloring! I actually like the simplicity.
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 15, 2010
alsfpdsopnc I'm so glad somebody caught that! /huggsss You win all the brownie points lol. I think in the beginning most people had some pretty valid motives given their time's mindset, but by the end it was chaos. When England agreed to 'join the cause', so to speak, I doubt he was expecting unnecessary violence and disorder.

Hahaha I'm always for easy! c: Thanks so much.
Reply
:iconheyann:
HeyAnn Featured By Owner Mar 14, 2010   Digital Artist
Wow!! Awesome!! Yes, Templar England is amazing!! 8D
I love it!! :la:
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 14, 2010
Thanks so much! :D Templar!England needs more love lol, I see lots of medieval but not so much teutonic /sobsob
Reply
:iconmisscamelot:
MissCamelot Featured By Owner Mar 14, 2010  Hobbyist General Artist
hmmmm wondeful?
I can't find the right word to describe it but I love it to death <3
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 14, 2010
faspvoids I'm so glad! Lol your word is better than anything I'd say about it c,:

/hugsss
Reply
:iconmisscamelot:
MissCamelot Featured By Owner Mar 15, 2010  Hobbyist General Artist
okay xD you're very welcome <3

*hugs you back*
Reply
:iconyukimatsuda:
YukiMatsuda Featured By Owner Mar 13, 2010  Hobbyist General Artist
I love it! Sooooo awesome!
Reply
:iconimage-whut:
iMAGE-wHUT Featured By Owner Mar 14, 2010
wheee thank youuuu! <33
Reply
:iconyukimatsuda:
YukiMatsuda Featured By Owner Mar 15, 2010  Hobbyist General Artist
^____^
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
March 13, 2010
Image Size
149 KB
Resolution
600×700
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
999
Favourites
83 (who?)
Comments
60
Downloads
25
×